خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

دیگر دلیلی برای ماندن در بازار طلا وجود ندارد


 با عقب گرد دلار سه هزار تومانی در روزی که اکثر بازارهای جهانی به ....       

 

با عقب گرد دلار سه هزار تومانی در روزی که اکثر بازارهای جهانی به دلیل اولین روز سال جدید در تعطیلی به سر می بردند طلای داخلی با نوسان اندک اما کاهشی دنبال شد.

به گزارش بورس نیوز، پس از پایان یافتن جلسات کارشناسی در ژنو و خبرهایی از اجرایی شدن توافقات هسته ای در ماه ژانویه، بازار باردیگر تحت تأثیر موج کاهش قیمت ها قرار گرفت.


دیروز دلار در ادامه توقف روند روبه رشد خود مدار سه هزار تومانی را ترک کرد و به ایستگاه 2990 تومانی بازگشت به نظر می رسد پس از موج هیجانی رسوایی اقتصادی در ترکیه و همزمان با خبرهای هسته ای مثبت، دلار گام به گام به محدوده پیشین خود بازمی گردد.


روز گذشته نوسان اونس طلا در مدار 1206 دلاری و همزمان با دلار 2990 تومان باعث شد تا سکه امامی در بازار آزاد با قیمت 865 تومان خرید و فروش شود.


کاهش قیمت جهانی طلا در اولین روز سال 2014و پیش بینی ها از ادامه روند کاهشی باعث شد سررسیدهای بازار آتی نیز در مدار نزولی حرکت کنند به طوری که تمامی سررسیدها با افت نرخ ها بسته شدند. فاصله میان سررسیدها در حدود ده هزار تومان پیگیری می شد و قیمت سکه تحویل اردیبهشت ماه 93نیز به ایستگاه 907 هزار تومانی بازگشت.


یکی از تحلیل گران مؤسسه تحقیقاتی گلدمن ساکس می گوید فلزات در سال 2014 به محدوده 1050 دلاری می رسند؛ با بهبود وضعیت اقتصاد جهانی معامله گران جذب بازار سهام می شوند با وجود اجرای برنامه کاهش محرک های مالی از اولین ماه سال 2014 فعالان بازار معتقدند تغییر نکردن نرخ بهره نقطه قوتی برای طلا محسوب می شود.


با این حال اکثر سرمایه گذاران عمده طلا می گویند دیگر دلیلی برای سرمایه گذاری در بازار طلا وجود ندارد.


طی 12 سال گذشته طلا با رشد بیش از 500درصدی روند صعودی بی وقفه ای را تجربه کرد و طی سال های 2008 تا 2011 این روند با اجرای برنامه تسهیل مقداری شدت گرفته بود به طوری که در سپتامبر سال 2011 شمش طلا به رکورد 1923دلار و70 سنتی رسید.


به گزارش مارکت واچ معاملات آتی طلا در سال 2013 بیش از 28 درصد از ارزش خود را از دست داده است.


در پایان گفتنی است پس از افت طلا به کمترین قیمت ها طی شش ماه گذشته امروز معامله گران وارد بازار شدند تا اونس جهانی با رشد قیمت1.90 درصدی در محدوده 1226 دلاری معامله شود. حضور فعال خریداران چینی باعث رونق بازار تقاضای فیزیکی شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.