خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

زمان آغاز مجدد روند صعودی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت ها


 بازار سهام در حالی روزهای اخیر را در مسیر نوسانی و با افت و ....               

 

شرکت های فعال در گروه های مذکور از جمله شرکت هایی هستند که بیشترین ضرر و زیان را از اعمال تحریم های بین المللی متحمل شده اند، از این رو به طور قطع با گشایش مناسبات و ارتباطات بین المللی کشور شاهد بهبود وضعیت سودآوری این شرکت ها خواهیم بود.

بازار سهام در حالی روزهای اخیر را در مسیر نوسانی و با افت و خیزهای فراوان پشت سرگذاشت که به نظر می رسد بررسی عوامل اثرگذار بر این حرکت نوسانی چندان خالی از لطف نباشد.


در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در شرایط کنونی بسیاری از متغیرهای اثرگذار بر وضعیت سودآوری شرکت های فعال بورسی در بودجه سال آینده کشور مشخص نبوده و به نظر می رسد اغلب سرمایه گذاران در حال حاضر به علت عدم شفافیت اطلاعاتی منتظر مشخص شدن بسیاری از درآمدها و هزینه های دولت در بودجه کل کشور هستند.


صفاری به سکون حاکم بر وضعیت سیاسی کشور به عنوان دیگر عامل اثرگذار بر روند نوسانی بورس اشاره کرد و ابراز داشت: انتظار آن می رفت تا پس از حصول نتیجه مثبت از مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گشایشی در وضعیت تحریم های اعمالی بر کشور همچون گروه بانکی حاصل شود، اما تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است. علاوه بر این، مذاکرات آتی کشور با گروه 1+5 و نتیجه ای که از آن به دست می آید بر روند آتی بورس تأثیرگذار خواهد بود. از این رو عدم شفافیت اطلاعاتی در خصوص عوامل اثرگذار بر وضعیت سودآوری شرکت ها در کنار عدم تحقق انتظارات معامله گران در خصوص بهبود وضعیت سیاسی موجب روند نوسانی بورس شده است.


وی به آغاز مجدد حرکت صعودی بورس طی ماه آتی اشاره کرد و گفت: همراه با شفافیت اطلاعاتی در حوزه های مختلف عنوان شده و تعیین تکلیف بسیاری از متغیرها و عوامل اثرگذار در وضعیت سودآوری شرکت های بورسی در بودجه کل کشور، به طور قطع شاهد صعود شاخص کل همراه با رشد قیمت سهام بسیاری از شرکت های فعال بورسی خواهیم بود.


این مقام مسئول در خصوص تأثیر چگونگی عملکرد شرکت های بورسی طی دوره 9 ماهه سال مالی جاری بر روند بازار سهام تصریح کرد: انتشار گزارش های 9 ماهه سال جاری شرکت های بورسی نمی تواند چندان بر روند آتی بورس مؤثر واقع شود، چراکه همانطور که عنوان شد تعیین درآمدها و هزینه های دولت در بودجه کل کشور عامل اصلی و اثرگذار بر چگونگی روند بازار سهام خواهد بود.


این کارشناس بازار سرمایه صنایع پتروشیمی، پالایشی و معدنی را به عنوان صنایع مطرح بورس برشمرد و اظهار داشت: اگرچه سایه ابهامات فراوان بر وضعیت سودآوری این شرکت ها همچون نرخ خوراک مصرفی پتروشیمی ها و بهره مالکانه وجود دارد، اما با این حال، صنایع مذکور دارای مزیت های فراوانی هستند و همچنان در جرگه صنایع پربازده بورس به شمار می روند.


مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با اظهار امیدواری نسبت به بهبود وضعیت سودآوری گروه بانکی و دارویی در پی کاهش یا لغو تحریم های اعمالی، در این ارتباط تصریح کرد: شرکت های فعال در گروه های مذکور از جمله شرکت هایی هستند که بیشترین ضرر و زیان را از اعمال تحریم های بین المللی متحمل شده اند، از این رو به طور قطع با گشایش مناسبات و ارتباطات بین المللی کشور شاهد بهبود وضعیت سودآوری  این شرکت ها خواهیم بود.


صفاری در خاتمه به اقبال فعالان بازار سرمایه از سهام شرکت های خودرویی اشاره کرد و گفت: شرکت های بزرگ خودروساز طبق مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدد فروش داراییهای مازاد تحت تملک خود برآمده اند که این امر موجب شد تا توجه بسیاری از سرمایه گذاران به سهام این شرکت ها معطوف شود. همچنان که شاهد رشد قیمتی سهام بزرگترین خودورساز داخلی در پی اجرای این برنامه توسط آن هستیم.


برهمین اساس می توان گفت اقبال به سهام شرکت های فعال در گروه خودرو از لحاظ بنیادی و وضعیت سودآوری آنها توجیه پذیر نیست، به گونه ای که تنها شناسایی سود از محل فروش دارایی های تحت تملک این شرکت ها عامل اصلی اقبال به سهام آنهاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.