خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

شانس کدام گروه برای رشد در هفته جاری بیشتر است؟


 احتمال تداوم روند نزولی شاخص از دیدگاه تحلیلگران تکنیکال همچنان ....        

 

احتمال تداوم روند نزولی شاخص از دیدگاه تحلیلگران تکنیکال همچنان قوی ترین گزینه است تحلیل هایی که حتی نزول شاخص تا 87هزار واحد را نیز بعید نداسته اند.

معاملات بورس در هفته ی گذشته در حالی به پایان رسید که شاخص بورس پس از مدتها رشد سرانجام با کاهش مواجه شد هرچند میزان این کاهش چندان قابل توجه نیست و اغلب کارشناسان بر تداوم روند صعودی شاخص تاکید دارند اما همین مقدار اصلاح نیز پس از این مدت غنیمت است.


به گزارش بورس نیوز؛ شاخص بورس کار خود را از88313واحد آغاز کرد و پس از دو روز صعود در مدار نزولی قرار گرفت و در روز پایانی هفته گذشته به رقم 88069واحد رسید.اما نکته قابل توجه رشد متوسط 8درصدی حجم و ارزش معاملات بورس نسبت به هفته ماقبل بود که به این ترتیب حجم معاملات بورس در هفته مذکور به 6.15 میلیارد سهم رسید که نماد های ایران خودرو و بانک صادرات بهترین عملکرد را از این حیث تجربه نمودند .


این موضوع می تواند باعث رفع نگرانی های ایجاد شده از احتمال تسریع روند نزولی شاخص باشد.البته احتمال تداوم روند نزولی شاخص از دیدگاه تحلیلگران تکنیکال همچنان قوی ترین گزینه است تحلیل هایی که حتی نزول شاخص تا 87هزار واحد را نیز بعید نداسته اند.


البته باید گفت با توجه بررسی وتصویب کلیات و جزئیات بودجه 93 کل کشور در کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و همگرایی خوب دولت و مجلس و همچنین نکات مثبت این بودجه انتظار می رود تاثیرات این موضوع در هفته های آتی در بورس به تدریج دیده شود.


گفتنی است افت بورس در هفته ای که گذشت همگام شد با افت کمتر از 1درصدی نرخ تسعیر انواع ارزهای معتبر در بازار های آزاد. در بازار های جهانی نیز شاهد افت قیمت نفت بودیم .اما در مقابل در هفته ای که گذشت با رشد نسبی قیمت طلا در بازار های جهانی قیمت این محصول در بازار های داخلی نیز رشد1.7درصدی را تجربه کرد.


براساس این گزارش از مهمترین گزارشهای منتشر شده در هفته مورد نظر می توان به گزارش شرکتهای کالسیمین و پتروشیمی خراسان اشاره کرد که کالسیمین از تصویب افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییهای خود خبر داده و خراسان نیز از شناسایی 1710ریالی سود سال مالی جاری خود طی 9ماه خبر داده است.


به گزارش بورس نیوز ابهام در نرخ خوراک باعث شد تا در این هفته شاهد فشار فروش و عرضه های سنگین در اکثر نماد های گروه پتروشیمی باشیم .البته همانظور که پیشتر و در گزارشهای قبلی نیز اشاره شد سهامداران این شرکت ها باید تا مطرح شدن این موضوع یعنی نرخ 15 سنتی خوراک در صحن علنی مجلس منتظر بمانند.


در هفته ای که گذشت شاهد ورود یک نماد دیگر به تابلوی معاملاتی بودیم که به نام "مفاخر" ثبت شد و استقبال خوبی هم با توجه به شرایط بازار از آن بعمل آمد در مجموع اوضاع تازه وارد ها مانند مفاخر و حسینا همچنان خوب و عرضه ای در این نماد ها مشاهده نمی شود.


اما چند شایعه که می تواند معاملات هفته آیند بورسی را تحت تاثیر قرار دهد، شنیده شده که نماد تاپیکو با تعدیل منفی مواجه است برخی خبرها نیزاز اعمال فشار بروی خودرویی ها به منظور کاهش قیمت محصولات تولیدی انها حکایت دارد و دلیل اصلی آن نیز کاهش قیمت ارز عنوان شده است.


اما در مقابل برای گروه ساختمانی خبرهای خوشایندی منتشر گردید که مصوبه شورای پول واعتبار با موضوع افزایش سقف وام های اعطایی در بخشهای مختلف این صنعت و تاکید وزیر مربوطه بر توسعه ابزارهای مالی این صنعت از جمله آنهاست .این اخبار هر چند تا زمان عملیاتی شدن بصورت واقعی احتیاج به زمان دارد اما می تواند به لحاظ روانی موجب رونق این صنعت شود.


در پایان گفتنی است میانگین بازدهی این هفته بورس به 2.7درصد رسید که نماد های "خنصیر"،"فلات"و"دارو"بیشترین بازدهی را داشتند و بیشترین افت را نیز نماد لاوان ازآن خود کرد بهترین رتبه نقد شوندگی نیز به نماد بانک صادرات تعلق گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.