خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

افت یکپارچه در بازار سرمایه


محبوبه مغانی: روز گذشته بازار فرابورس ایران با تبعیت از افت ....
  محبوبه مغانی: روز گذشته بازار فرابورس ایران با تبعیت از افت 458 واحدی شاخص بورس اوراق بهادار تهران 90/10 واحد افت کرد تا همبستگی خود را با این بازار نشان دهد.


بر این اساس دیروز افت نمادهای پتروشیمی جم، پالایش نفت تهران، پتروشیمی مارون، پالایش نفت شیراز و پتروشیمی زاگرس سبب شد تا شاخص این بازار به رقم 10/811 واحدی بازگردد. به این ترتیب، معاملات روز گذشته با مبادله 5/53 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 46/552 میلیارد ریال در 19 هزار و 670 نوبت معاملاتی به اتمام 
رسید.
در این راستا در جریان معاملات دیروز بیشترین حجم معاملات از آن شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، آس‌پ، بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان، پالایش نفت شیراز، داروسازی تولید دارو و مسکن شمال غرب بود، در این میان نمادهای معاملاتی پالایش نفت شیراز، داروسازی تولیددارو و ساختمانی آس‌پ از بیشترین ارزش معاملات برخوردار شدند. اما در ادامه اوراق اجاره مپنا، مشارکت گهر و گمراهی سپرده انصار نیز به عنوان اوراقی بودند که از بیشترین ارزش معاملات در میان نمادهای فرابورس برخوردار 
بودند.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، به‌رغم کاهش ارزش معاملات نمادهای فرابورسی، امتیاز تسهیلات مسکن در صدر نمادهای فرابورس قرار داشتند، به طوری که در جریان معاملات امتیاز تسهیلات مسکن مرداد 90 با بیشترین رشد به قیمت 396 هزار و 31 ریال رسید و امتیاز تسهیلات مسکن شهریور 90 هم با بیشترین کاهش قیمت به نرخ 383 هزار و 66 ریال مبادله شد.
از سوی دیگر، نزدیکی برگزاری مجمع عادی سالانه مسکن شمال شرق و انتشار خبر افزایش سرمایه بالاست سبب شد تا این نمادها در جریان معاملاتی روز گذشته با تقاضای بالایی در بازار فرابورس مواجه شوند.
در بازار ETF هم به ترتیب 108 هزار و 292 واحد و 57 هزار و 920 واحد از صندوق‌های قابل معامله سرمایه‌گذاری سپهر کاریزما و آرمان سپهر آیندگان معامله شد.
بازگشایی نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی فروردین به منظور تامین مالی شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید و گشایش نماد حق تقدم خرید سهام شرکت پخش البرز نیز در جریان معاملات دیروز انجام پذیرفت.
اما در ادامه رییس اداره عملیات بازار شرکت فرابورس اعلام کرد که زمان جلسه معاملاتی در کلیه بازارهای فرابورس ایران از روز چهارشنبه به مدت 30 دقیقه افزایش
می‌یابد.
از روز چهارشنبه 29 آبان‌ماه زمان جلسه معاملاتی در کلیه بازارهای فرابورس ایران از ساعت 12:00 به 12:30 افزایش می‌یابد.
بهنام محسنی در این زمینه یادآور شد: افزایش زمان جلسه معاملاتی در ادامه ممنوعیت استفاده از کد معاملات گروهی ددد و به منظور سهولت هرچه بیشتر در فرآیند انجام معاملات برای فعالان بازار سرمایه صورت گرفته است.
عرضه‌های متنوع فرابورس در آذرماه
مدیر پذیرش فرابورس گفت: این شرکت در آذر ماه امسال شاهد عرضه‌های اولیه متنوعی خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، سید‌مهدی علم‌الهدی، با بیان اینکه عرضه اولیه سهام، مستلزم گذراندن مراحل پیچیده ای است، اظهار کرد: کنترل‌های قبل از عرضه اولیه سهام زیاد است و شرکت‌ها برای رسیدن به عرضه اولیه از مراحل مختلفی باید عبور کنند.
وی با بیان آمادگی فرابورس برای عرضه‌های اولیه اعلام کرد: شرکت‌هایی که در فرابورس مراحل درج را به پایان رسانده‌اند در مراحل عرضه اولیه قرار دارند و پس از درج اطلاعات در سایت کدال و تکمیل مراحل در شرکت سپرده گذاری آماده خواهند شد.
علم الهدی درباره تعداد شرکت‌هایی که در صف ورود به فرابورس قرار دارند، گفت: 5 یا 6 شرکت در شرف عرضه اولیه هستند که از میان آنها می‌توان به شرکت توسعه خدمات بندری سینا و شرکت پتروشیمی غدیر اشاره داشت. در صورتی که مجموعه تامین اجتماعی و بنیاد مستضعفان سرعت را افزایش دهند عرضه‌های مزبور در آذر ماه صورت خواهد گرفت.
مدیر پذیرش فرابورس در پایان در خصوص تعداد شرکت‌های پذیرش شده در فرابورس اشاره کرد: حدود 10 شرکت مراحل پذیرش را پشت سر گذاشته و در مرحله درج هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.