خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

مجمع شخارک


 مجمع شخارک جهت انتخاب اعضای هیئت مدیره با حضور 86.54 درصد از ....
 مجمع شخارک جهت انتخاب اعضای هیئت مدیره با حضور 86.54 درصد از سهامداران حاضر و با توجه به خاتمه مدت تصدی اعضای هیئت مدیره امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید.


طبق رای گیری صورت گرفته 5 نفر اعضای هیئت مدیره به ترتیب از شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کارکنان شرکت نفت انتخاب شدند.


 در جریان این جلسه کوتاه به مواردی همچون عملیاتی شدن خط  لوله گاز ترش از درود به مجتمع پتروشیمی خارک اشاره شد که این امر مشکل خوراک را که مشکل اصلی و عمده تولید ال پی جی در نیمه ایتدایی سال بوده است را کاهش خواهد داد، این خط لوله میزان دست یابی به خوراک شرکت را از 83 الی 85 درصد به بالای 90 درصد ارتقا می دهد.


گفتنی است میزان فروش مجموع فراورده ها در 6 ماهه ایتدای سال 503000 تن بوده است که این محصولات شامل گوگرد، پروپان، متانول، بوتان و پنتان است.


از راه اندازی و در سرویس قرار گرفتن مخزن جدید پروپان که ظرفبت تولید این محصول را 20 هزار تن افزایش می دهد نیز صحبت هایی شد که این امر منجر به افزایش قدرت چانه زنی این شرکت در آینده نردیک خواهد شد.


از نقاط کلیدی و مثبت شرکت می توان به بازار فروش صد درصد صادراتی آن اشاره داشت که مسلماً با برداشته شدن تحریم ها و روزنه های امیدی که در تولید تدبیر و امید حاصل شده این شرکت را به بستری مناسب برای سرمایه گذاری بدل خواهد کرد، همچنان که در مجمع نیز گفته شد بازار فروش شرکت در ماه های اخیر از 1 به 4 مورد افزایش یافته که در نوع خود اتفاقی جالب توجه است.


در نهایت و در مورد نرح خوراک در گپ و گفتی دوستانه با مسئولین این نتیجه حاصل شد که به احتمال زیاد سناریوی افزایش قیمت نرخ خوراک گازی متان به 13 سنت منتفی است که یکی از دلایل اصلی این امر مخالفت کامل مجلس با افزایش مذکور به دلیل از دست رفتن توان رقابتی شرکت در مقایسه با کشورهای همجوار از جمله قطر است، ینابراین و طبق شنیده ها بیشترین نرخ در اعداد 6 الی 7 سنت خواهد یود، پس از این لحاظ نیز شخارک با اقبال روبرو خواهد بود زیرا نرخ گاز مصرفی خود را به مراتب بالاتر از این اعداد در نظر گرفته است.


پرشین تحلیل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.