خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

در انتظار هفته‌ای پررونق


 وضعیت مناسب حاکم بر اقتصاد داخلی از یک سو، همچنین مثبت بودن ....
 وضعیت مناسب حاکم بر اقتصاد داخلی از یک سو، همچنین مثبت بودن مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب از سوی دیگر کارشناسان بازار سرمایه را بر آن داشت تا به پیش‌بینی هفته‌ای پررونق برای بازار سرمایه بپردازند.

اساس نظرسنجی هفته نوزدهم شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا که با مشارکت 47 شرکت معتبر سرمایه‌گذاری و مشاور سرمایه‌گذاری، کارگزاری، بیمه و... برگزار شده حکایت از هفته‌ای پررونق برای بازار سرمایه دارد؛ 68 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی وضعیت کلی شاخص در هفته جاری را مثبت دانسته‌اند که علت اصلی آن نیز وضعیت مناسب داخلی و خارجی است. همچنین 32 درصد دیگر حذف معاملات گروهی و همچنین کاهش هیجانات بازار را گامی در جهت تعادل بورس عنوان کرده‌اند.


افزون بر این با توجه به وضعیت حاکم بر بازار در میان‌مدت احتمال مثبت بودن شاخص بیشتر از تعادل در شاخص برآورد شده است؛ خوش‌بینی‌ها از سیاست خارجی، تصمیمات اخیر دولت مبنی بر حمایت از تولید داخلی و همچنین رکود بازارهای موازی از جمله دلایل مثبت بودن شاخص در یک ماه آینده خواهد بود.


براساس این نظرسنجی کارشناسان معتقدند به‌دلیل انتشار اخبار مثبت در حوزه صنعت پتروشیمی و احتمال عدم افزایش نرخ خوراک گاز برای آن، این صنعت مهم می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در یک ماهه آینده باشد. صنعت بانکداری، تجهیزات، سنگ‌آهن و پالایشگاه نیز گزینه‌های بعدی مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی است.


در این میان شرکت هلدینگ خلیج فارس با توجه به پتانسیل‌های هفته و همچنین احتمال کاهش نرخ خوراک مایع بهترین گزینه و گروه مپنا نیز با توجه به اخباری مبنی بر واگذاری نیروگاه‌های آن در رده بعدی قرار گرفته است.


بنا به نظر فعالان بازار در صنعت فولاد نیز سه شرکت فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان تقریبا عملکردی نزدیک به هم دارند، اما در گروه سنگ‌آهنی، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با توجه به NAV بالای سهم و اختلاف آن با قیمت روز سهام مناسب‌تری از شرکت‌های گل‌گهر یا چادرملو معرفی شده است.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.