خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

سه ماه آینده قیمت فولاد باثبات!


 مرکز خدمات فولاد ایران- در آخرین نظرسنجی استیل ایندکس از بازارهای ....   



مرکز خدمات فولاد ایران- در آخرین نظرسنجی استیل ایندکس از بازارهای فولاد دنیا امید‌ها به بهبود تقاضای فولاد کمی افزایش یافت، البته 60 درصد معتقدند قیمت فولاد سه ماه آینده در ثبات می‌ماند.


در آمریکای شمالی بیش از 20 درصد حاضران در نظرسنجی منتظر بهبود تقاضای فولاد بودند و در اروپا نیز امید به بهبود تقاضا بالا رفت. در این نظرسنجی در آسیا نیز 90 درصد حاضران تقاضا را با ثبات و مابقی روند آن را نزولی دیدند، در حالی که هفته قبل 40 درصد امید به رشد تقاضای فولاد در سه ماه آتی داشتند.


در سطح جهان تعداد کمتری از حاضرین در نظرسنجی نسبت به هفته قبل امید به بهبود قیمت فولاد داشتند و اغلب ثبات بازار را پیش‌بینی کردند. از سوی دیگر 10 درصد حاضران در نظرسنجی موجودی فولاد را باثبات اعلام کردند. به علاوه در آمریکای شمالی 60 درصد از کاهش موجودی انبارها خبر دادند و در اروپا اغلب شرکت کنندگان در نظر سنجی اظهار کردند، موجودی فولاد آنها نسبت به هفته قبل ثبات داشته است.


توسعه صنعت فولاد ترکیه به لطف بهبود تقاضای داخلی

تولید فولاد ترکیه با بهبود تقاضای داخلی رو به افزایش خواهد بود. سرمایه‌گذاری‌های عظیم زیربنایی، پروژه‌های توسعه شهر‌نشینی و نرخ پایین بهره همگی موجب شده‌اند تقاضای داخلی فولاد نیمه دوم سال جاری میلادی در ترکیه بهبود داشته باشد.


در این بین از آنجایی که توسعه بازار فولاد ترکیه بیشتر از طریق کوره‌های قوس الکتریکی خواهد بود، وابستگی ترکیه به قراضه بیشتر خواهد شد. از طرفی ترکیه امسال موفق شده با توسعه بخش فرآوری قراضه 38 درصد از نیاز داخلی قراضه را تامین کند که 5/6 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. سال 2012 تنها 10 میلیون تن از قراضه داخلی مورد استفاده فولادسازان، ترک بود که امسال این رقم به 11 میلیون تن می‌رسد.


از سوی دیگر بین ژانویه تا سپتامبر سال جاری ترکیه 22 میلیون و 800 هزار تن فولاد خام تولید کرد که 4/5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشت ولی انتظار می‌رود تولید کل سال جاری تنها 1/1 درصد از سال 2012 پایین‌تر باشد.


امارات استیل به دنبال توسعه تولید ورق

افزایش رقابت در بازار داخلی میلگرد امارات موجب شده کارخانه امارات استیل که دولتی است، حال به فکر بازارهای صادرات باشد و محصولات ورق را نیز به سبد عرضه خود اضافه کند.


بین سال‌های 2006 تا2011 امارات استیل 2 میلیارد و 800 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد تا ظرفیت تولید سه کوره قوس الکتریکی خود را به 3 میلیون و 600 هزار تن در سال افزایش دهد و تولید میلگرد و مفتول را به ترتیب به 2 میلیون تن و 500  هزار تن برساند. از طرفی رکود اقتصادی و افت بازار ساخت و ساز، مصرف میلگرد را در امارات از 6 میلیون تن در سال 2008 به 3 میلیون تن  در سال 2012 رساند.


از طرفی به نظر می‌رسد ظرفیت تولید ورق در این منطقه از میلگرد خیلی کمتر شده از این رو فرصت‌هایی برای توسعه در این بخش وجود دارد. امارات استیل قصد دارد در فاز سوم برنامه توسعه خود تولید ورق گرم را گسترش دهد و به دنبال آن با توجه به نیاز بازار، احتمالا ورق سرد نیز به بسته تولیدات این کارخانه اضافه می‌شود.


برنامه امارات استیل در فاز سوم توسعه شامل خط احیای مستقیم آهن با ظرفیت 2 میلیون و 500هزار تن در سال، کوره ذوب 2 میلیون و 300 هزار تنی و خط تولید ورق گرم به ظرفیت 2 میلیون و 100 هزار تن در سال است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.