خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

شروعی متعادل در آغاز هفته


 همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران به سنت چند هفته اخیر خود شروعی متعادل را ....

 همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران به سنت چند هفته اخیر خود شروعی متعادل را در آغاز هفته به نمایش گذاشت. 


در بازار دیروز معامله گران اگر‌چه در ساعت ابتدای بازار شرایط مناسبی را تجربه کردند اما از شروع ساعت دوم معاملات رو به ضعف گذاشت و در نهایت به‌رغم حرکت گروه بانکی کارنامه‌ای بهتر از افت 4/48 واحدی برجای نگذاشت و با این افت شاخص در نهایت به رقم 73هزار و 504واحد بسنده کرد.


در بازار دیروز در تحولات کلان بحث در مورد مسائل سیاسی همچنان ادامه داشت که در مهم‌ترین تحول پایان سفر دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به چین از اهمیت برخوردار بود.


در رابطه با این سفر حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا تاکید کرد: در دیدارهایی که با رییس جمهور، رییس شورای‌عالی امنیت ملی و رییس کنگره خلق چین داشتیم، قرار شد آنها به ازای پول بلوکه شده نفتی کشورمان در چین، حدود 20 میلیارد دلار فاینانس (اعتبار خارجی) در کشور سرمایه‌گذاری کنند. در این سفر قرار شد چینی‌ها این مبلغ را در قالب طرح‌های عمرانی در ایران اجرا کنند. البته این طرح‌ها به صورت مشترک انجام می‌شود.


در صورت ورود این حجم از فاینانس خارجی کار تکمیل برخی از مهم‌ترین پروژه های توسعه‌ای از جمله نفت و گاز و پتروشیمی به مرحله اجرا در می‌آید.

در بازار دیروز در گروه پالایشگاهی آخرین نماد متوقف گروه به تالار بازگشت.

پالایشگاه شیراز پس از شفاف سازی بازگشایی شد که با جهش محدود قیمتی همراه شد. در همین حال با بازگشایی نماد شراز برخی از نمادهای دیگر بازار نظیر پتروشیمی فن‌آوران، تاید‌واتر، کشتیرانی، سرمایه‌گذاری سایپا و امید همچنان بسته مانده‌اند.


در بازاردیروز در گروه پتروشیمی، هلدینگ خلیج فارس با صف خرید شکننده‌ای مواجه شد.یا اکثر نمادهای پتروشیمی همچنان در انتظار تعیین تکلیف خوراک گازی مانده‌اند. در گروه بانکی خبر افزایش سقف اعتباری بانک‌ها دیروز این نمادها را به صف خرید کشاند تا اکثر نمادهای عمده با رشد قیمت همراه شوند.


در این گروه، بانک‌های ملت ،پاسارگاد و سینا به همراه بانک تجارت با رشد قیمت و صف خرید هر چند شکننده مواجه شدند. در گروه سیمانی دیروز برخی نمادهای این گروه با صف خرید همراه شدند.گزارش‌های مناسب شش ماهه در دو گروه سیمانی و دارویی تا کنون البته به رشد قیمت ملموس این دو گروه تبدیل نشده است.


در گروه برقی، کنتورسازی ایران در اولین همکاری مشترک برون مرزی با گروه مپنا، برای تولید، تامین و بهره‌برداری از 100 هزار کنتور هوشمند برق در کشور تاجیکستان اعلام آمادگی کرد.به گزارش موج، تولید، نصب و بهره‌برداری از 100 هزار کنتور هوشمند برق در شهر خجند تاجیکستان و نصب نرم افزارهای محاسبه و بیلینگ، موضوع همکاری کنسرسیومی متشکل از شرکت کنتورسازی ایران و گروه مپنا با شرکت برق تاجیکستان خواهد بود. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود که در آن 362میلیارد تومان سهام داد‌و‌ستد شد که 6/13 درصد آن را معاملات 61میلیون سهمی مپنا تشکیل داد. از 269نمادی که به روی تابلو رفتند نیز 143نماد با کاهش قیمت و 123نماد با رشد ارزش همراه شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.