خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

حقوقی‌ها فقط در نقش حمایت‌کننده؟


 بهزاد بهمن‌نژاد: هفته گذشته، بورس با رشد ملایم 7/0 درصدی مواجه بود. طی ....

 بهزاد بهمن‌نژاد: هفته گذشته، بورس با رشد ملایم 7/0 درصدی مواجه بود. طی معاملات انجام‌شده در این هفته (از روز شنبه تا سه‌شنبه) تغییر مالکیتی به ارزش 108 میلیارد ریال (حدود 9/0 ارزش کل معاملات) از سوی سهامداران حقوقی به حقیقی صورت گرفت. این مهم نشان می‌دهد که باز هم حضور سهامداران حقیقی فعال‌تر بوده و احتمالا بخش دیگری از نقدینگی در دست مردم وارد بورس شده است.


 به طور کلی هفته گذشته را می‌توان هفته تعادل بازار نامید که پس از یک دوره رشد بی‌وقفه، این بار در فاز اصلاح قیمت سپری شد. البته باید توجه شود که طی هفته گذشته در تعداد قابل توجهی از نمادها سهامداران حقوقی در نقش حمایت‌کننده حضور داشتند تا از افت هیجانی قیمت آنها جلوگیری شود. اما باز هم در کل معاملات، حقوقی‌ها بیشتر فروشنده بودند که نشان از عدم فروکش کامل هیجان سهامداران حقیقی برای فتح قله‌های بالاتر بورس دارد؛ بر این اساس سهامداران باید هشیار بوده و در معاملات خود دقت بیشتری داشته باشند. در این بین معاملات با اهمیتی توسط سهامداران حقوقی طی هفته سپری‌شده انجام شد که موارد با ‌اهمیت‌تر در جدول آمده است.
 ستون اول این جدول نام شرکت و ستون دوم و سوم به ترتیب مجموع خرید و مجموع فروش هر سهامدار طی هفته گذشته (شنبه تا چهارشنبه) را نشان می‌دهند. به عنوان مثال طی هفته گذشته 2 میلیون سهم بانک پارسیان توسط شرکت ایده‌گستر دوراندیش خریداری شده است و 2 میلیون سهم بانک کارآفرین توسط شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر فروخته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.