خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

افزایش P/E در بازار سرمایه


   مذاکرات ایران با گروه 1+5 در اواخر روزهای هفته‌ای که گذشت سبب ....  مذاکرات ایران با گروه 1+5 در اواخر روزهای هفته‌ای که گذشت سبب شد تا برخی از کارشناسان بازار سرمایه طی نظرسنجی به پیش‌بینی حرکت و روند آتی این بازار بپردازند.

در این راستا براساس نظرسنجی هفته بیست‌ویکم شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا که از 49 شرکت معتبر از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مشاور سرمایه‌گذاری، کارگزاری و بیمه صورت گرفته است، 68 درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی با توجه به شرایط خاص حال حاضر کشور و مذاکرات معتقدند که می‌توان افزایش یک تا دو واحدی P/E را برای صنایع و سهام شرکت‌های بورسی انتظار داشت.

با این حال 64 درصد از این کارشناسان بازار سرمایه با توجه به احتمال توافق بین خریداران و غرب بر سر مسائل هسته‌ای روندی نسبتا مثبت و 31 درصد آنها روندی متعادل را برای هفته جاری پیش‌بینی کرده‌اند که این روند مثبت کوتاه‌مدت را برای بازه یک ماهه نیز تعمیم داده‌اند.

 در نظرسنجی این هفته نیز همانند هفته‌های گذشته، صنعت بانکداری و پتروشیمی برای ورود بازه یک ماهه پیشنهاد داده شده است. اگرچه پیشنهاد ورود به صنایع تجهیزات، خودرو، دارو و انفورماتیک نیز قابل توجه است.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به آنکه صنعت بانکداری مورد اقبال کارشناسان بازار سرمایه قرار گرفته است بیشترین سهام پیشنهادی نیز مربوط به بانک‌ها بوده است که سهام بانک‌های انصار، پاسارگاد و سینا از بیشترین آرا برخوردار بوده‌اند. همچنین شرکت های تجارت الکترونیک پارسیان، گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مپنا و هلدینگ خلیج فارس گزینه‌های انتخابی از صنایع دیگر معرفی شده‌اند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.