خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

فروش بخشی از دارایی "غشهد"


پیش بینی درآمد هر سهم شرکت شهد ایران براساس آخرین ....            

 

در نتیجه هم اکنون انتظار بازار این است که فروش کارخانه شکوفه ارغوان روی بودجه شرکت تأثیر مثبت خواهد گذاشت و بازار و سهامداران به اشتباه گمان می برند که شرکت تعدیل مثبت خواهد داشت.
پیش بینی درآمد هر سهم شرکت شهد ایران براساس آخرین اطلاعات مالی بر روی سایت کدال، برای سال مالی منتهی به 92.12.29 به مبلغ 305 ریال می باشد. این در حالی است که سود هر سهم برای عملکرد واقعی 6 ماهه منتهی به 92.6.31 به مبلغ 23 ریال بوده و تنها 8 درصد آن پوشش یافته است.

امینی مسئول امور سهام شرکت شهد ایران، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، اظهار داشت: پروژه ساختمانی گلبهار تا پایان امسال به اتمام می رسد و پس از آن وارد مرحله فروش می شود.


در همین راستا، مطابق اطلاعات مندرج در صورت مالی شرکت، فروش واحدهای ساختمانی پروژه مذکور از سال مالی 93 آغاز خواهد شد.


به گفته وی، فعالیت اصلی شرکت فعلاً بر روی کنسانتره است و در حال حاضر شرکت در روند تولید کنسانتره تغییر ایجاد نکرده است.


به اعتقاد امینی، دلیل افزایش قیمت چندروز اخیر "غشهد" فروش کارخانه شکوفه ارغوان (واقع در شهر رشت است که طی 2 سال گذشته تولیدات خود را متوقف کرده بود.


وی اظهار داشت: این شرکت محصولات را با نرخ دلاری بالاتر از قیمت پیش بینی شده در بودجه خریداری کرده و بنابراین متحمل زیان گشته است و هم اکنون با فروش کارخانه شکوفه ارغوان، توانسته این ضرر را جبران نماید و در نتیجه فروش این کارخانه، اثر مثبتی را روی بودجه نداشته و تنها توانسته این خسران ناشی از تفاوت نرخ دلار را جبران نماید.


در نتیجه هم اکنون انتظار بازار این است که فروش کارخانه شکوفه ارغوان روی بودجه شرکت تأثیر مثبت خواهد گذاشت و بازار و سهامداران به اشتباه گمان می برند که شرکت تعدیل مثبت خواهد داشت و به همین دلیل طی روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت سهام "غشهد" بوده ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.