خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی سیمان هرمزگان "سهرمز"


 شرکت سیمان هرمزگان برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل ....                                  

 

شرکت سیمان هرمزگان برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در نظر دارد که این برنامه به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت اجرایی خواهد شد.

مدیر امور مالی شرکت سیمان هرمزگان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در همین راستا مجمع عمومی فوق العاده سهامداران در تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران برگزار خواهد شد که در صورت قطعی شدن این برنامه و مشخص شدن زمان دقیق آن، اطلاعات لازم بر روی سامانه کدال منتشر خواهد شد.


خانی در خصوص روند تولید و فروش محصولات طی عملکرد 12 ماهه اخیر سال مالی منتهی به 30 آبان ماه 92 ابراز داشت: به طور کلی می توان گفت "سهرمز" به بخش عمده ای از برآوردها و برنامه های خود در خصوص تولید و فروش محصولات دست یافته است.


وی در ارتباط با بازار فروش داخلی محصولات تصریح کرد: بازار فروش داخلی محصولات طی سال 92 در حالی چندان مناسب نبوده که به نظر می رسد سال آینده نیز شاهد تداوم همین روند باشیم. چراکه پروژه های عمرانی که در بودجه سال آینده کشور در نظر گرفته شده تقریباً به مراحل پایانی ساخت نزدیک شده اند و نیازی به تولیدات شرکت های سیمانی ندارند.


این مقام مسئول در مقابل بازار فروش صادراتی محصولات را مناسب ارزیابی کرد و گفت: روند صادرات محصولات در حالی طی سال مالی گذشته مناسب پیش رفته که به نظر می رسد کاهش یا لغو تحریم های اعمالی و نیز برداشته شدن محدودیت های موجود در زمینه گواهی سپرده ارزی موجب بهبود هرچه بیشتر وضعیت صادرات محصولات خواهد شد.


مدیر امور مالی این شرکت تولیدکننده سیمان افزود: به طور معمول برنامه فروش خارجی طی نیمه دوم سال مالی انجام می پذیرد و حدود 330 هزار تن از صادرات برآوردی 350 هزار تنی محصولات طی سال مالی 92 محقق شده است.


خانی در خصوص قیمت های فروش خارجی و وجود رقابت منفی میان شرکت های هم گروه بر سر قیمت های فروش صادراتی بیان کرد: با توجه به اینکه 16 شرکت تولیدکننده سیمان در محل استقرار کارخانه تولیدی سیمان هرمزگان مشغول فعالیت هستند، وجود رقابت میان شرکت های هم گروه بر سر قیمت فروش خارجی، امری طبیعی به نظر می رسد. علاوه بر این به طور قطع هر شرکتی سیاست های فروش مختص به خود را دارد که متناسب با نوع محصولات تولیدی و میزان تقاضا برای آن تخفیفات فروش را در قیمت ها لحاظ می کند.


وی در ارتباط با بودجه سال مالی منتهی به 30 آبان ماه 93 "سهرمز" و دلایل برآورد سود هر سهم دو هزار و 512 تومانی برای سال مالی جاری و افزایش اندک آن نسبت به آخرین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی گذشته بیان کرد: با توجه به نرخ تورم اعلام شده در بودجه سال آینده کشور و عدم پیش بینی رشد قیمت فروش داخلی و خارجی محصولات طی سال آینده، می توان گفت بودجه سال مالی 93 براساس نگرش خوش بینانه تعیین شده، به گونه ای که نرخ فروش محصولات طی سال جاری کمتر از نرخ تورم در نظر گرفته شده است.


علاوه بر این، در حالی میزان تولید دو میلیون و 50 هزار تنی برای سال مالی جاری برآورد شده که این میزان طی سال مالی قبل حدود یک میلیون و 900 هزار تن بوده است. برهمین اساس می توان گفت عملکرد مناسب "سهرمز" طی سال مالی جاری و دستیابی به برآوردهای آن همچون سال مالی گذشته چندان دور از انتظار نخواهد بود.


این مقام مسئول در خاتمه پیرامون احتمال قطع گاز مصرفی خطوط تولیدی شرکت ابراز داشت: این شرکت تاکنون با این مشکل مواجه نبوده و گاز مصرفی از طریق لوله اختصاصی به شرکت منتقل می شود. به این صورت که گاز مصرفی شرکت به لوله سراسری گاز مرتبط نبوده و این ماده مصرفی از طریق لوله های سراسری تأمین نمی شود. با این حال به نظر می رسد در صورت قطعی گاز مصرفی شرکت های هم گروه تمهیدات لازم از سوی دولت همانند سال گذشته جهت جلوگیری از کاهش سودآوری و زیان شرکت های فعال در گروه سیمان همچون کاهش نرخ خرید مازوت از 200 به 70 تومان اندیشیده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.