خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

طلا محکوم به نزول!


 سکه امامی با کاهش هشت هزار تومانی نسبت به هفته ....
 

سکه امامی با کاهش هشت هزار تومانی نسبت به هفته گذشته در ایستگاه 850 هزار تومان قرار گرفت. با وجود آنکه روز جمعه اونس به مدار 1200دلاری بازگشت اما شرایط فعلی اونس بسیارمتزلزل است و احتمال کاهش بیشتر قیمت ها وجود دارد.
بازار سکه و ارز داخلی طبق پیش بینی ها با افت قیمت اونس، هفته جدید را با کاهش نرخ ها آغاز کرد.

به گزارش بورس نیوز، سکه امامی با کاهش هشت هزار تومانی نسبت به هفته گذشته در ایستگاه 850 هزار تومان قرار گرفت. با وجود آنکه روز جمعه اونس به مدار 1200دلاری بازگشت اما شرایط فعلی اونس بسیارمتزلزل است و احتمال کاهش بیشتر قیمت ها وجود دارد.


پیش بینی های کاهش بهای طلا باعث شد تا سررسیدهای بازار آتی با حجم اندک و در محدوده منفی یک درصدی پیگیری شوند. پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل اردیبهشت ماه به 901 هزار تومان رسید.


این میان دلار در بازار ارز کف قیمت 2900 تومان را با نوسان روزانه 5 تا 10 تومانی حفظ کرده به طوری که روز شنبه بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در ایستگاه 2940 تومان باقی ماند.


این میان خبرهای سیاسی از تحریم ها و مذاکرات هسته ای از جمله مسائلی است که ذهن معامله گران را مشغول کرده است. از آمریکا خبر می رسد که اوباما اعلام کرده در حمایت از توافقات هسته ای ژنو تحریم های جدید علیه ایران را وتو خواهد کرد. علی رغم اعلام مخالفت دولت آمریکا سنا 10 روز پیش برخی از تحریم ها علیه ایران را تصویب کرده است.


با وجود ادامه کشمکش های آمریکا در مورد تصویب تحریم ها علیه ایران، دوره جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 از پنج شنبه آغاز شده و تا دیروز همچنان ادامه داشت تا سازو کار کاهش تحریم به تصویب برسد. نتایج حاصل از این مذاکرات می تواند با شدت دادن به موج امیدواری، کاهش نرخ ها را به همراه بیاورد.


براساس نظرسنجی این هفته تارنمای کیتکو که با حضور 23 نفر از معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران بازار آتی و تحلیل گران چارت های تکنیکی برگزار شد. این میان 8 نفر از شرکت کننده ها به افزایش و 11 نفر به کاهش قیمت ها رای دادند و 4 نفر انتظار حفظ قیمت های فعلی را داشتند.


کارشناسان می گویند چشم انداز بلند مدت و میان مدت طلا فعلا کاهشی است و حمایت بیشتری در کف قیمت 1179 دلاری دارد.از آنجا که اونس روز جمعه نتوانست از مرز 1210 دلار گذر کند در حال حاضر شرایط حساسی را در مدار 1200دلاری سپری می کند.


در پایان گفتنی است امروز در غیاب اونس جهانی هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در محدوده 846 تا 853 هزار تومان و هر دلار آمریکا در محدوده 2940 تومان خرید و فروش می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.