خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

قیمت های فروش سه محصول جدید "خاور"


 مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل، در حاشیه مراسم رونمایی از ....  

مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل، در حاشیه مراسم رونمایی از سه محصول جدید قیمت های فروش آنها را اعلام کرد.

به گزارش بورس نیوز، مهدی یونسیان قیمت های این سه محصول جدید را بدین ترتیب اعلام کرد:: خودروی وانت پیکاپ با قیمت 89 میلیون و 380 هزار تومان، کشنده A7 با 230 میلیون تومان و کامیون آریا بین 195 میلیون تا 230 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.


وی در حاشیه این مراسم درباره ظرفیت تولید کامیون آریا و کشنده A7 اظهار داشت: ظرفیت تولید خودروهای کشنده AVو کامیون آریا 30 دستگاه در روز است که این ظرفیت در سال آینده به هزار دستگاه در سال خواهد رسید.


وی ادامه داد: اقدمات لازم برای پیش فروش سه محصول وانت پیکاپ برای شرکت فتون، کشنده A7 برای شرکت چینی CNHTC و کامیون آریا محصول ایران انجام شده و ظرف روزهای آینده آغاز می‌شود.


این مقام مسئول به انواع تولیدات جدید این گروه خودروسازی در سال 93 اشاره کرد و گفت: در سال آتی چند خودروی جدید که شامل ون، کامیونت و مینی بوس جدید، کشنده فوتون است، تولید و به بازار عرضه خواهد شد که در تولید محصولات جدید حداکثر فرآیند داخلی سازی صورت می گیرد.


مدیر عامل ایران خودرو دیزل با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت تولید 25 هزار دستگاه کامیون و کشنده در ایران خودرو دیزل وجود دارد، تاکید کرد: ظرفیت تولید اتوبوس 5500، مینی بوس 6000 و وانت پیکاپ 3000 دستگاه است.


یونسیان خاطر نشان کرد: در 6 ماه ابتدایی سال به دلیل وجود برخی محدودیت ها، برنامه تولید محقق نشد اما در 6 ماه دوم سال، افت تولید جبران می شود که البته با شرایط جدید سیاسی و با رفع تحریم ها، همکاری با شرکای تجاری مجدد آغاز و محصولات روز در کشور تولید خواهد شد.


وی میزان صادرات ایران خودرو دیزل را از سال 1388 تاکنون به کشورهای آفریقایی و حاشیه خلیج فارس مبلغ 30 میلیون دلار اعلام کرد.


در مراسم رونمایی از این سه محصول، هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو و همچنین رضا رحمانی رییس کمیسیون صنایع مجلس نیز حضور داشتند که رحمانی باز هم بر لزوم حمایت از صنعت خودرو تأکید کرد.


رحمانی همچنین از آماده شدن گزارش تحقیق و تفحص صنعت خودرو برای قرائت در صحن علنی مجلس خبر داد و در ادامه افزود: در صحن علنی مجلس موضوع عدم پایبندی پژو به قرارداد همکاری اش با ایران خودرو نیز مطرح بوده که این موضوع هم اکنون در دست بررسی است.


رییس کمیسیون صنایع با بیان اینکه مجلس موافق تزریق نقدینگی به تولیدکنندگان است، خاطر نشان کرد: تزریق نقدینگی به بخش تولید هیچ گونه تورمی نداشته و باعث افزایش تولید و خروج از رکود تورمی خواهد شد.


رحمانی در خاتمه سخنان خود گفت: برخی کارشناسان معتقدند ما در صنعت خودرو مزیت نداریم، اما به نظر من از نظر نیروی انسانی و زیر ساخت ها، پتانسیل لازم برای شکوفایی صنعت خودرو در ایران وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.