خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

دو خبر مهم از دو صنعت بورسی


 صبح امروز وزیر راه و شهرسازی خبر از اعطای تسهیلات به .... 

همچنین لحظاتی پیش خبری مبنی بر ارسال لایحه افزایش 5 برابری قیمت گاز به خانه ملت به گوش رسید که می تواند سهام شرکت های پتروشیمی را دستخوش تغییراتی قرار دهد.
صبح امروز وزیر راه و شهرسازی خبر از اعطای تسهیلات به میزان 50 درصد قیمت مسکن به طبقه متوسط جامعه داد.

بنا به گزارش بورس نیوز، عباس آخوندی در اولین نشست خبری خود به مناسبت روز حمل و نقل با بیان اینکه برای افزایش وام مسکن به بانک مرکزی متوسل نمی شویم اظهار داشت: در اکثر کشورها سهم تسهیلات بانکی از قیمت مسکن بیش از کشورمان است بطوریکه در برخی از کشورها این رقم به حدود 90 درصد می رسد در حالی که در ایران بین 10 تا 30 درصد در شهرهای مختلف می باشد.


براین اساس به نظر می رسد با این اقدام وزیر راه و شهرسازی شاهد افزاش معاملات در بازار مسکن و رونق مجدد این بازار باشیم که نمود آن در سهام ساختمانی خودنمایی خواهد کرد. از همین رو پیش بینی می شود اقبال به سهام ساختمانی در بورس با اعلام این خبر بیش از پیش گردد.



براین اساس همزمان با ارسال لایحه افزایش 5 برابری قیمت گاز پتروشیمی ها به مجلس، مرکز پژوهش های مجلس هم افزایش قیمت گاز پتروشیمی ها از 70 تومان به 325 تومان را منطقی اعلام کرد و خبر از سود 2 برابری شرکت های پتروشیمی ایران  نسبت به شرکت های پتروشیمی عربستان به علت ارزان بودن قیمت گاز در ایران داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.