خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

لیدر جدید بورس تا پایان سال 92


 آنچه که از روند کنونی بازار سهام می توان دریافت ....

 

چرخش عنوان لیدری بورس میان صنایع مختلف و روند نوسانی بازار سهام متأثر از چند عامل است که از جمله این عوامل می توان به رکود بازارهای موازی با بورس، افزایش تعداد اخبار و شایعات منتشر شده پیرامون وضعیت گروه های مختلف اشاره کرد.
آنچه که از روند کنونی بازار سهام می توان دریافت، اطمینان سرمایه گذاران و سهامداران نسبت به پتانسیل های بورس جهت اعطای بازدهی مثبت و مناسب به آنها ناشی از چشم انداز مثبت پیش روی نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 و کاهش شدت تحریم های اعمالی است، به گونه ای که این امر موجب ماندگاری حجم نقدینگی وارد شده به بورس و جابه جایی عنوان لیدری بازار در میان گروه های مختلف شده است.

عضو هیأت مدیره کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: چرخش عنوان لیدری بورس میان صنایع مختلف و روند نوسانی بازار سهام متأثر از چند عامل است که از جمله این عوامل می توان به رکود بازارهای موازی با بورس، افزایش تعداد اخبار و شایعات منتشر شده پیرامون وضعیت گروه های مختلف اشاره کرد.


مسعود عجمی افزود: اتفاقی که این روزها در روند معاملات سهام شرکت های کوچک مشاهده می شود، رفتار سهامداران عمده آنها نسبت به عرضه سهام شرکتشان است، بدین ترتیب که به دلیل رشد اخیر قیمت سهام شرکت های فعال در گروه های مذکور شاهد عدم عرضه سهام توسط سهامداران عمده شرکت و در مقابل اشتیاق معامله گران جهت سرمایه گذاری در سهام این گونه شرکت ها هستیم.


این امر موجب پیگیری روند معاملات توسط سهامداران بدون توجه به پتانسیل های موجود در شرکت ها جهت رشد سودآوری و نسبت پی بر ای سهام آنها می شود که همه این موارد نمایانگر سرمایه گذاری معامله گران به ویژه حقیقی ها در بورس بدون انجام تحلیل های بنیادی است.


وی به اثرات تعیین برخی پارامترها در بودجه سال آینده کشور بر وضعیت سودآوری صنایع مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: اختصاص بخش بیشتری از منابع مالی کشور به اجرای پروژه های عمرانی موجب اقبال فعالان بازار نسبت به سرمایه گذاری در سهام شرکت های ساختمانی، سیمانی و فولادی شده است. علاوه بر این مباحثی همچون اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نیز در این بودجه عنوان شده که انجام آن می تواند آثار مثبت یا منفی متفاوتی بر صنایع مختلف، در پی داشته باشد.


این مقام مسئول در بیان پربازده ترین صنایع بورس تا پایان سال جاری تصریح کرد: به نظر می رسد در شرایط کنونی حاکم بر بازار سرمایه شرکت های فعال در گروه معدنی به ویژه سرب و روی و نیز فولاد به دلیل اجرای طرح های توسعه ای ارزشمند توسط آنها، انجام اقداماتی جهت افزایش ظرفیت اسمی تولید و نیز مقدار صادرات محصولات در کنار اجرای برنامه افزایش سرمایه از پتانسیل های لازم جهت رشد سودآوری و صعود قیمت ها دارا باشند.


علاوه بر این، نباید فراموش کنیم که همواره سهام شرکت های پتروشیمی به دلیل نگرش مثبت وزیر نفت نسبت به بهبود هرچه بیشتر وضعیت سودآوری و صادرات آنها، گزینه های مناسبی جهت سرمایه گذاری در بورس و کسب بازدهی مثبت طی بازه زمانی میان مدت هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.