خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

خوراکی برای نوسان گیران/گزارش بازار چهارشنبه(92/9/20)


 معاملات بورس امروز با تشدید نوسان قیمت ها در اکثر نمادهای ....

 

معاملات بورس امروز با تشدید نوسان قیمت ها در اکثر نمادهای فعال بازار همراه بود و به نظر می رسد این شرایط بیشتر خوراک نوسان گیران را فراهم آورده و در حال حاضر روندی قابل اطمینان در تالار قابل مشاهده نیست.
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 92.09.20 شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با 743 واحد افزایش به رقم 65342 واحد رسید. عکس این وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 749 واحد کاهش عدد 160610 واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در روز جاری با 549 واحد رشد به رقم 86511 واحد رسید.

همچنین در این روز گسترش نفت و گاز پارسیان با 417 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل پالایش نفت بندرعباس با 150 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.


شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 876 واحد رسید.


در این شرایط امروز ذوب آهن اصفهان با 1 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پالایش نفت تهران با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتنی است ارزش کل معاملات این روز به رقم 4965 میلیارد ریال رسید.


به گزارش بورس نیوز، معاملات بورس امروز با تشدید نوسان قیمت ها در اکثر نمادهای فعال بازار همراه بود و به نظر می رسد این شرایط بیشتر خوراک نوسان گیران را فراهم آورده و در حال حاضر روندی قابل اطمینان در تالار قابل مشاهده نیست.

به اعتقاد اهالی تالار، رسیدن شاخص کل به محدوده 85 هزار واحدی به عمده انتظارات سرمایه گذاران برای رشد قیمت ها پاسخ گفته و این امر موجب گردیده بیشتر از رشد قیمت ها، افزایش نوسان ها را بدون شکل گیری روندی خاص در معاملات بورس شاهد باشیم.


واگذاری صف های خریداران و کاهش قیمت ها در آن تا رسیدن سهم به صف فروش و در نهایت برگشت به مدار مثبت نشان دهنده و مؤید نبود اتفاق نظر میان سرمایه گذاران و به نوعی درگیری جنگ میان خریداران و فروشندگان است که هر یک از این دو گروه بر درستی تفکر خود اعتقاد دارند و در نتیجه، این امر طی روزهای اخیر افزایش نوسان قیمت ها را تشدید کرده است.


به هر حال طی معاملات امروز شاخص کل دوباره توانست پا به مدار 86 هزار واحدی بگذارد و از جمله صنایعی که امروز نیز همچنان پرقدرت ظاهر شد، گروه سیمانی بود. بطوریکه تمامی سهام سیمانی ها از ابتدای صبح در سقف قیمت ها معامله شدند و در پایان نیز صف های خریداران آنها واگذار نشد.


در گروه پتروشیمی نیز سرمایه گذاران شاهد بازگشایی نماد "پارسان" با رشد حدود 13 درصدی قیمت سهم بودند.


در گروه فولادی نیز "ذوب" لیدر شد و تقاضای بیش از 20 میلیون سهمی در این نماد در پایان معاملات روز جاری به قوت خود باقی ماند و حجم معاملات 56 میلیونی آن نشان از جلب توجه سرمایه گذاران به این نماد فرابورسی داشت.


گروه تولیدکننده روی نیز امروز با افزایش اقبال سرمایه گذاران رو به رو شدند و "کروی" در صدر آنها با پایداری صف های خریداران همراه شد. سایر نمادها همچون "فاسمین" نیز همین رویه را شاهد بودند.


در نماد معاملاتی سهام خودروسازان نیز امروز خبری از صف های دیروز خریداران قابل مشاهده نبود و اکثر سهم ها متعادل معامله شدند.


گروه رایانه و انفورماتیک نیز با حضور تمامی نمادهای فعال خود و به سر گروهی "رانفور" تا سقف مجاز قیمت ها رشد کردند. آغاز اجرای طرح کشوری شاپرک در سیستم بانکداری از پایان آذر ماه جاری در بانک ها، یکی از مهمترین دلایلی است که اقبال سرمایه گذاران به نمادهای مشارکت کننده و پشتیبان این طرح همچون "رانفور"، "رتاپ" و "رکیش" را در پی داشته است.


در گروه مواد غذایی و قندی نیز تحرکاتی در مدار مثبت قیمت سهام از سوی سرمایه گذاران به چشم خورد. به گونه ای که سهام این گروه نیز در اکثر موارد در قیمت حداکثری معامله شدند.


ساختمانی ها و نیز نمادهای کاشی و سرامیک نیز روند مثبت قیمت سهام را همانند روز قبل خود پیگیری کردند.


اما نکته مهم این روزها در بازار، شدت گرفتن نوسان های قیمتی در اکثر نمادها است. بطوریکه در نمادهای پالایشی در حالی تمامی سهم ها در دامنه حداقلی قیمت ها معامله شدند که سهام "شاوان" ابتدای روز صف خرید بود و به دلیل بالا بودن میزان نوسان قیمت ها، سهم در اواسط روز تا تشکیل صف فروش پایین رفت، اما دوباره خریداران قیمت سهم را بالا بردند.


در پایان اهالی تالار معتقدند شرایط نوسانی این روزها، خوراک لازم را برای نوسان گیران فراهم کرده، اما برای سرمایه گذاران حقیقی بهتر به نظر می رسد تا نگاهی بلند مدت را داشته باشند تا بالا بودن میزان نوسان قیمت ها با تحمیل زیان به آنها، موجب سلب اعتماد این گروه از سرمایه گذاران از معاملات بورس نشود.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.