خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

تداوم روند صعودی بازار بورس، تا پایان سال

 روند آتی بازار سهام و اقبال سرمایه گذاران به صنایع مختلف به .... 
اگرچه در حال حاضر وضعیت کاهش فشار تحریم های اعمالی مشخص نشده و نتیجه قطعی از این امر حاصل نشده، اما آنچه مسلم به نظر می رسد تأثیر مثبتی است که تحقق این امر بر وضعیت سودآوری و شکوفایی صنایعی همچون بانکی، خودرو و پتروشیمی در پی خواهد داشت.
روند آتی بازار سهام و اقبال سرمایه گذاران به صنایع مختلف به عوامل مختلفی همچون کاهش شدت تحریم های بین المللی، اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و نیز کاهش قیمت ارز در کشور بستگی دارد که مشخص شدن هر یک از این پارامترها آثار مثبت یا منفی را بر سودآوری شرکت های فعال در صنایع مختلف بورسی در پی خواهند داشت.

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اگرچه در حال حاضر وضعیت کاهش فشار تحریم های اعمالی مشخص نشده و نتیجه قطعی از این امر حاصل نشده، اما آنچه مسلم به نظر می رسد تأثیر مثبتی است که تحقق این امر بر وضعیت سودآوری و شکوفایی صنایعی همچون بانکی، خودرو و پتروشیمی در پی خواهد داشت. چراکه گروه های مذکور بیشترین ضرر را از اعمال تحریم ها متحمل شده اند.


حمیدرضا مهرآور افزود: البته شرکت های پتروشیمی برخلاف خودروسازان در شرایط اعمال تحریم ها سودآور بودند و از لحاظ عملیاتی نیز در وضعیت مناسبی به سر می برند که همین امر موجب می شود تا حصول کوچکترین نتیجه از کاهش شدت تحریم ها، آثار مثبتی را بر بهتر شدن وضعیت سودآوری آنها برجای بگذارد.


وی به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها به عنوان عامل دوم اثرگذار بر وضعیت سودآوری شرکت های بورسی اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این برنامه در صورت عدم حمایت ویژه دولت از صنایع انرژی بر، به طور قطع تأثیر منفی بر وضعیت عملیاتی و سودآوری شرکت های فعال در صنایعی همچون فلزات اساسی و سیمانی خواهد گذاشت.


این مقام مسئول در ارتباط با کاهش نرخ ارز و اثرات آن بر صنایع مختلف بیان کرد: کاهش قیمت ارز و در پی آن افت قیمت های جهانی موجب کاهش قدرت رقابت شرکت های داخلی فعال در حوزه فلزات اساسی و معدنی با شرکت های هم گروه خارجی می شود. از این رو به نظر می رسد اقدامات و تمهیداتی از سوی دولت جهت جبران آثار منفی ناشی از تحقق این امر انجام شود.


این کارشناس بازار سرمایه با اظهار امیدواری نسبت به روند آتی بورس تصریح کرد: با توجه به حمایت رییس جمهور از بازار سرمایه و برخورداری مسئولین اقتصادی از اطلاعات کافی در حوزه بازار سرمایه، انتظار آن می رود طی ماه های آتی شاهد تداوم روند رو به رشد بورس باشیم. چراکه جذب نقدینگی های سرگردان جامعه به سمت بازار بورس و استفاده از این بازار به عنوان اهرمی جهت مهار و کنترل تورم یکی از اهداف اصلی دولت به نظر می رسد.


مدیر عامل کارگزاری بانک سامان افزود: اما در این بین توجه به این نکته حائز اهمیت است که استقبال زیاد از بازار بورس و رشد آن در صورتی که حجم نقدینگی وارد شده به آن به درستی هدایت نشود، موجب بروز مشکلاتی خواهد شد و ضرر و زیان های هنگفتی را برای سهامداران خرد حقیقی به بار خواهد آورد. از این رو برای این گروه افراد، سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک جهت کسب بازدهی مثبت توصیه می شود.


مهرآور در خاتمه بر حاکمیت روندی مثبت بر بازار سهام طی ماه های آتی تأکید کرد و اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشت که رشد شاخص کل نبایستی تنها ملاک اساسی برای سرمایه گذاری در بورس قرار گیرد، چراکه با بررسی روند بازار طی ماه های اخیر به روزهای معاملاتی برمی خوریم که علیرغم رشد قابل توجه شاخص کل، شاهد افت قیمتی سهام بسیاری از شرکت های بورسی بوده ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.