خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

علل ایجاد نوسانات در سهام بانکی ها


 مذاکرات 1+5 در ژنو و خبر حذف برخی از تحریم ها علیه ایران در .... 

هجوم نقدینگی اخیر به بازار سرمایه در حالی است که برخی از سرمایه گذاران بدون برخورداری از اطلاعات کافی و تنها با بررسی رفتار حقوقی و تشکیل صف های خرید و فروش اقدام به سرمایه گذاری می نمایند که این امر ایجاد نوسان در بین صنایع مختلف بورسی را سبب شده است.
مذاکرات 1+5 در ژنو و خبر حذف برخی از تحریم ها علیه ایران در حالی اقبال سرمایه گذاران به گروه بانکی را در روزهای ابتدایی موجب شد که اکنون شاهد ایجاد نوسان در این گروه هستیم تا جایی که سهام گروه بانکی در برخی از روزها با عدم اقبال بازار مواجه می شد.

مدیر امور سهام بانک انصار طی گفتگو با بورس نیوز ایجاد صف های خرید و بعضاً فروش بر روند معاملاتی گروه بانکی در روزهای گذشته را عمدتاً ناشی از جو روانی بازار دانست و گفت: هجوم نقدینگی اخیر به بازار سرمایه در حالی است که برخی از سرمایه گذاران بدون برخورداری از اطلاعات کافی و تنها با بررسی رفتار حقوقی و تشکیل صف های خرید و فروش اقدام به سرمایه گذاری می نمایند که این امر ایجاد نوسان در بین صنایع مختلف بورسی را سبب شده است.


غبرایی در خصوص آزادسازی پول های بلوک شده در بانک های خارجی و تأثیر آن بر سودآوری گروه بانکی اظهار کرد: این موضوع در حالی تنها مشمول تعداد محدودی از بانک ها می شود که به نظر می رسد هنوز اقدام عملیاتی در این خصوص انجام نگرفته است.


وی ادامه داد: اگرچه آزادسازی نقدینگی بلوکه شده در بانک های خارجی تأثیری بر بانک انصار نخواهد گذاشت اما محقق شدن این امر قطعاً بر درآمد بانک های مشمول تأثیرگذار خواهد بود.


وی در رابطه با موضوع تغییر سود سپرده های بانکی نیز تشریح کرد: طبق آخرین اطلاعات سود سپرده های بانکی تا پایان سال جاری هیچگونه تغییری نخواهد کرد این در شرایطی است که صحبت هایی در خصوص افزایش سود اوراق مشارکت مطرح شده که البته هنوز نهایی نشده است.


غبرایی ادامه داد: افزایش سود اوراق مشارکت در حالی در کوتاه مدت موجب ایجاد چالش برای بانک ها خواهد شد که بانک ها برای مقاومت نمودن در برابر انتقال نقدینگی از حساب های سپرده مجبور به اعطای خدمات ویژه هستند.


و روند آتی سهام گروه بانکی از یک سو وابسته به سیاست های ابلاغی از جانب بانک مرکزی است و از سوی دیگر متأثر از نگاه بازار می باشد این در شرایطی است که بانک انصار بدون هیچ مشکلی روند عملکردی و سودآوری خود را ادامه می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.