خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

چه بی صدا محبوب، منفور شد!بازار یکشنبه

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 92.09.17 شاخص ....

 

در مجموع شاید به جرأت بتوان گفت امروز به جز گروه پتروشیمی بورس در مابقی گروه ها روندی متعادل را شاهد بودیم که این تعادل نوعی حالت انتظاری را در اذهان بازار سرمایه به وجود آورده است.
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 92.09.17 شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با 200 واحد افزایش به رقم 63971 واحد رسید.

 همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 1833 واحد افزایش عدد 159937 واحد را تجربه کرد.

 شاخص کل بورس نیز در روز جاری با 492 واحد رشد به رقم 85151 واحد رسید.

همچنین در این روز صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 314 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل پالایش نفت بندرعباس با 136 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.


شاخص فرابورس نیز با 14 واحد افزایش به رقم 858 واحد رسید.


در این شرایط امروز پتروشیمی مارون با 5 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل پالایش نفت لاوان با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.


گفتنی است ارزش کل معاملات این روز به رقم 5362 میلیارد ریال رسید.


براساس گزارش بورس نیوز، در روزی که رییس جمهور هنگام تحویل بودجه سال 93 کشور در خانه ملت به حمایت همه جانبه از بازار سرمایه پرداخت شاخص کل بورس نیز با ثبت رقم بیش از 85 هزار واحدی آنهم به مدد سهام گروه پتروشیمی توانست مجدداً نگاه اقتصادیون را به خود جلب نماید.


بنابر گزارش بورس نیوز طی معاملات روز جاری در حالی شاهد افزایش قیمت سهام شرکت های فعال در گروه پتروشیمی و افزایش تقاضا برای این گروه بودیم که به نظر می رسد اهالی بازار سرمایه به لایحه بودجه دولت واکنش مثبت نشان داده اند.


برهمین اساس امروز "فارس" و "تاپیکو" بیشترین تأثیر را بر رشد شاخص و افزایش جو روانی مثبت به گروه پتروشیمی داشتند. اهالی تالار معتقدند فعلاً اقبال به سهام این گروه از سوی بازار سرمایه باقی خواهد ماند.


اما در گروه پالایشی بورس امروز شاهد روندی برخلاف جهت گروه پتروشیمی بودیم، اهالی تالار معتقدند این گروه بسیار آرام و بی صدا از گروه محبوب به گروه منفور تبدیل شدند و جالب تر آنکه اهالی بازار سرمایه از دلیل این اتفاق نیز بی خبرند ولی به نظر می رسد روند این شرکت ها بزودی تغییر نماید.


در گروه خودرویی نیز امروز سایپا و پارس خودرو بی اهمیت به روند کلی گروه به معاملات خود در نوسانات مثبت ادامه دادند اما نکته قابل توجه در معاملات خودرویی افزایش حجم معاملات بود.


اهالی تالار معتقدند هنوز بازی تمام نشده است.

همچنین گروه سیمانی بورس امروز روندی متعادل را پشت سرگذاشت که البته اغلب نمادهای این گروه با نوسانات مثبت همراه بودند، اهالی تالار بر این باورند که سهام گروه مذکور نیز فعلاً روندی متعادل را پشت سر خواهد گذاشت.


در مجموع شاید به جرأت بتوان گفت امروز به جز گروه پتروشیمی بورس در مابقی گروه ها روندی متعادل را شاهد بودیم که این تعادل نوعی حالت انتظاری را در اذهان بازار سرمایه به وجود آورده است که دلیل اصلی آن را بودجه کل کشور برای سال 93 می توان متصور بود و به نظر می رسد از معاملات روز آتی شاهد تأثیرپذیری صنایع مختلف بازار سرمایه از لایحه بودجه 93 کشور در پی انتشار متن آن خواهیم بود اما اهالی تالار معتقدند این بودجه بر کلیت بازار سرمایه و سهام صنایع تأثیرگذار بر شاخص تأثیر مثبتی خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.