خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

پیش بینی قیمت نفت خام

 گلدمن ساکس اعلام کرد برای اولین بار در یک دهه ی ....        

بهای نفت خام طی یک دهه گذشته با افزایش تقاضا در چین و به تناسب کاهش عرضه مواجه بوده است اما در حال حاضر با افزایش تولیدات نفت شیل در آمریکا شاهد کاهش قیمت مصرف کننده هستیم و انتظار تغییر و تحول در روند بازار نفت را داریم.
گلدمن ساکس اعلام کرد برای اولین بار در یک دهه ی گذشته شاهد افزایش تقاضای نفت در بازار آمریکا در مقایسه با بازار کشورهای در حال توسعه مانند چین و هند هستیم.

به گزارش بورس نیوز، گلدمن ساکس پیش بینی قیمت سال آینده نفت خام برنت دریای شمال را حدود 98 تا 106 دلار اعلام کرده است.


کوری، یکی از تحلیل گران بازار نفت معتقد است که بهای نفت خام طی یک دهه گذشته با افزایش تقاضا در چین و به تناسب کاهش عرضه مواجه بوده است اما در حال حاضر با افزایش تولیدات نفت شیل در آمریکا شاهد کاهش قیمت مصرف کننده هستیم و انتظار تغییر و تحول در روند بازار نفت را داریم.


کوری همچنین در ادامه افزود: در یک دهه گذشته سیاست های آمریکا به گونه ای بود که باعث تضعیف دلار و افزایش تقاضا در کشورهای در حال توسعه شده بود در حالی که با تغییر روند بازار نفت پیش بینی می شود کشورهای درحال توسعه از مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شوند. از آنجا که روند تقاضای نفت از کشورهای در حال توسعه به کشورهای توسعه یافته تغییر یافته شاهد تحولاتی در فاندامنتال بازار هستیم.


به گزارش رویترز، این کارشناس بر ادعای خود دلایلی را مطح کرد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: در درجه اول، جهش تولیدات نفت شیل آمریکا باعث کاهش قیمت نفت در آمریکا خواهد شد تا به طور حتم بهبود وضعیت فعالیت های اقتصاد این کشور را به همراه بیاورد.


از سوی دیگر نشانه های از بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا، فدرال رزرو را متقاعد می کند تا هر چه سریعتر برنامه توقف محرک های مالی خود را آغاز کند که این امر در مقابل باعث تقویت دلار می شود تا در نتیجه شاهد فشار بر بازار کشورهای در حال توسعه باشیم که با افزایش قیمت دلار، خریداری کالاهایی همچون نفت با دلار برای مصرف کنندگان سخت تر شود. همچنین کاهش تقاضا در کشورهای در حال توسعه مانند چین و هند تعادل عرضه و تقاضا را حفظ می کند و باعث کاهش نوسانات قیمتی در کشورهای توسعه یافته می شود.


در ماه سپتامبر تقاضای نفت در آمریکا به حدود 1 میلیون بشکه در روز رسید در حالی که در نیمه دوم سال جاری رشد تقاضا در چین به حال توقف رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.