خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

بازگشت چهار صنعت به دوران رشد و شکوفایی بورس


 اخبار مثبتی که پیرامون نتیجه مذاکرات هسته ای ایران با .... 

به نظر می رسد در پی انتشار این گزارش ها، فعالان بازار سرمایه به سمت سهام شرکت هایی اقبال نشان خواهند داد که گزارش های میان دوره ای 9 ماهه آنها مناسب ارزیابی می شود. بطوریکه نحوه عملکرد شرکت ها طی دوره مذکور تعیین کننده روند بازار بورس خواهد بود.
اخبار مثبتی که پیرامون نتیجه مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 منتشر شد، موجب کاهش ریسک سیستماتیک بازار، افزایش قیمت سهام اغلب شرکت های بورسی طی هفته های اخیر و در نهایت رشد نسبت پی بر ای بازار بورس شده است. حال آنکه به نظر می رسد بازار سهام تا نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش های 9 ماهه شرکت های بورسی، در مسیری مثبت حرکت خواهد کرد که در این بین روند بازار سهام می تواند با نوساناتی نیز همراه شود.

مدیر سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری ارزش آفرینان دی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به نظر می رسد در پی انتشار این گزارش ها، فعالان بازار سرمایه به سمت سهام شرکت هایی اقبال نشان خواهند داد که گزارش های میان دوره ای 9 ماهه آنها مناسب ارزیابی می شود بطوریکه نحوه عملکرد شرکت ها طی دوره مذکور تعیین کننده روند بازار بورس خواهد بود.


محمد همتی روزبهانی سهام شرکت های فعال در گروه های خودرو، بانک و پتروشیمی را در کانون توجه سرمایه گذاران دانست و در این باره گفت: این سه صنعت به همراه گروه دارویی بیشترین ضرر و زیان را از اعمال تحریم های بین المللی متحمل شدند که به نظر می رسد گروه های مذکور با کاهش یا لغو تحریم های اعمالی به دوران رشد و شکوفایی خود باز خواهند گشت.


وی تعیین نرخ خوراک مصرفی شرکت های پتروشیمی را به عنوان عاملی اثرگذار در وضعیت سودآوری آنها برشمرد و ابراز داشت: اگرچه شایعات و گمانه زنی های مختلفی در خصوص تعیین نرخ خوراک مصرفی شرکت های پتروشیمی وجود دارد، اما با این حال می توان گفت تعیین قیمت معقول و منطقی خوراک از سوی دولت چندان دور از ذهن نخواهد بود.


این مقام مسئول همچنین در خصوص مجتمع های پتروشیمی مصرف کننده خوراک مایع عنوان کرد: صحبت هایی مبنی بر تخفیف خوراک مایع و تعیین قیمت آن به 85 درصد فوب خلیج فارس به میان آمده که در صورت تحقق آن، افزایش مقدار تولید و در پی آن رشد میزان فروش محصولات چندان دور از ذهن نخواهد بود. علاوه بر این، به نظر می رسد با توجه به نگرش دولت فعلی مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین ارز مبادلاتی به عنوان نرخ تسعیر ارز درآمدها و مصارف ارزی در بودجه کل کشور، نگرانی از بابت درآمدهای حاصل از فروش صادراتی آنها وجود نداشته باشد.


مدیر سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری ارزش آفرینان دی به روند منفی قیمت سهام شرکت های ساختمانی اشاره کرد و ابراز داشت: این شرکت ها از جمله شرکت هایی هستند که از روند رو به رشد بازار سهام طی سال جاری بی نصیب مانده اند، به طوریکه سهام شرکت های ساختمانی همواره حدود 40 درصد NAV خود معامله می شوند، این در حالی است که به نظر می رسد سهام ساختمانی ها با توجه به حجم نقدینگی وارد شده به بازار سهام و نیز پروژه های ارزشمندی که برخی از آنها دارا هستند، گزینه های مناسبی جهت سرمایه گذاری کم ریسک طی بازه زمانی میان مدت و بلندمدت باشند.


همتی روزبهانی در پایان پیرامون شرکت های پالایشی تصریح کرد: گزارش های دوره عملکرد شش ماهه نخست سال جاری این شرکت ها و نحوه عملکرد آنها طی دوره مذکور را می توان از دلایل اصلی دلسردی و عدم استقبال معامله گران نسبت به سرمایه گذاری در سهام شرکت های مذکور نام برد.


چراکه به نظر می رسد عملکرد شرکت های پالایشی طی دوره مذکور دلچسب فعالان بازار سرمایه و سهامداران آنها نبوده است. حال آنکه این احتمال وجود دارد که سهام این شرکت ها با انتشار گزارش های 9 ماهه آنها روند رو به رشدی را در پیش گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.