خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد افت شاخص بود


 همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد افت شاخص و ....
 همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد افت شاخص و استراحت بازار پس از مدت‌ها رشد یکپارچه متغیرهای کمی و کیفی بازار بود.

در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که عرضه‌های سنگین روز یکشنبه شروعی ضعیف در بازار را رقم زد که به ویژه موجب تداوم عرضه‌های سنگین در نمادهای بانکی و خودرویی شد؛ به طوری که ایران خودرو پس از مدت‌ها صف خرید سنگین سرانجام با تعادل نسبی فعالیت خود را شروع کرد، اما با گذشت زمان نقدینگی فعال در بازار مجددا به سوی نمادهای مورد اقبال بازار حرکت کرده و اکثر این نمادها با صف خرید همراه شدند.


از دیدگاه کارشناسان بازار سرمایه با توجه به وجود نقدینگی فعال شاهد تداوم حرکت مثبت خواهد بود. هر چند که بازار به دلیل شکستن سقف‌های قیمتی و شاخص با عرضه‌های قابل ملاحظه معامله‌گران کوتاه‌مدت نیز مواجه است.


 دیروز شاخص بورس تهران با افت 678واحدی معادل 8/0 درصد به کانال 83هزار واحدی بازگشت و در رقم 83هزار و 706واحد آرام گرفت.


در بازار دیروز معامله‌گران در تحولات کلان شاهد توضیحات تکمیلی رییس کل بانک مرکزی در مورد نرخ ارز در بودجه سال آینده کشور بودند. رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ آزاد ارز را بازار تعیین می‌کند، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما یکسان‌سازی نرخ ارز است که در نیمه‌ دوم سال 93 محقق می‌شود.

در همین حال در گروه پالایشی ،طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه‌ها با حضور مسوولان‌ وزارت نفت در جلسه روز  یکشنبه گذشته کمیسیون انرژی بررسی شد، اما رای‌گیری به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.


در گروه نفتی، همچنان رویکرد ساختار‌گرایانه وزرای دولت جدید و عدم واگذاری شرکت‌های دولتی با تصمیم وزیر نفت دنبال می‌شود. در این بین، بیژن زنگنه وزیر نفت در طول 100 روز گذشته تاکنون با صدور دستوراتی واگذاری سهام دو شرکت بزرگ نفتی کشور یعنی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت را متوقف کرده است.


زنگنه وزیر نفت در جمع مدیران صنعت پالایش و پخش نفت کشور با بیان اینکه مخالف خصوصی سازی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هستم، گفت: دولت هم مخالف این موضوع بوده و در این رابطه جای هیچ گونه نگرانی نیست.


در گروه تصفیه نفت دیروز شایعاتی در مورد موافقت با افزایش سرمایه پالایشگاه اصفهان به گوش می‌رسید. در همین حال نفت بهران نیز برای برگزاری مجمع  تفویض اختیار بند 14ماده 37 اساسنامه شرکت متوقف شد.


در گروه خودرویی دیروز در حالی عرضه‌های سنگین در نمادهای نظیر زامیاد و ایران خودرو صورت گرفت که  رییس بخش آسیا- اقیانوسیه رنو اعلام کرد: این شرکت آماده ازسرگیری صادرات قطعه به ایران است و با توافق ژنو فصل جدیدی برای بازار خودرو ایران در راه است.


به گزارش «ایسنا»، ژیل نورمان اعلام کرد: این شرکت آماده از سرگیری صادرات قطعات خودرو به ایران و منتظر شفاف‌سازی بیشتر در زمینه لغو تحریم‌ها است. وی افزود: ما می‌توانیم کارهای تدارکاتی را شروع کنیم و منتظر پیشرفت در زمینه صادرات قطعه به ایران باشیم.


در مجموع بازار دیروز بازاری با شاخص منفی و در حال استراحت بود که در 4/1 میلیارد برگه سهام و حق تقدم به ارزش 543میلیارد تومان در بورس تهران داد‌و‌ستد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.