خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس
خبرهای روزانه بورس تهران

خبرهای روزانه بورس تهران

سایت خبری و آموزشی بورس

پیش‌بینی سود 600 تومانی برای پتروشیمی زاگرس

 

مدیر عامل پتروشیمی زاگرس در جریان بازدید فعالان بازار سرمایه از ....

  مدیر عامل پتروشیمی زاگرس در جریان بازدید فعالان بازار سرمایه از این پتروشیمی به عملکرد شرکت اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسکندری عضو هیات مدیره شرکت پتروشیمی زاگرس به تاریخچه فعالیت شرکت اشاره کرد و گفت: پتروشیمی زاگرس در سال 77 با نام کالاآوران پتروشیمی ثبت شد و در سال 79 براساس برنامه توسعه برای تولید یک میلیون و 650 هزار متانول تغییر نام داد و فاز اول این شرکت از سال 80 آغاز و در سال 85به پایان رسید.

وی با بیان این‌که واحد دوم پتروشیمی در سال 89 به بهره برداری رسید ادامه داد: با اتمام عملیات اجرایی کلیه فازها شرکت پتروشیمی زاگرس با ظرفیت تولید سالانه 3.3 میلیون تن به عنوان بزرگترین تولیدکننده متانول درایران و در زمره پنج شرکت بزرگ تولیدکننده این محصول در دنیا قرار دارد.

اسکندری با بیان این‌که در تیر ماه سال 90 این شرکت برای اولین بار در فرابورس عرضه شد عنوان کرد: سهامدار عمده این شرکت نفت و گاز پارسیان با 39 درصد و صنعتی مروارید با 17 درصد است.

مدیر عامل پتروشیمی زاگرس افزود: ظرفیت اسمی متانول درجهان 700 میلیون تن است که 3300 هزار تن در خاورمیانه تولید می‌شود و شرکت پتروشیمی زاگرس تولید 4.58 درصد از متانول تولیدی کل جهان را انجام می دهد به طوری که در مجموع 4.58 درصد تجارت جهانی متانول به زاگرس اختصاص دارد.

وی عنوان کرد: سهم تولید زاگرس در خاورمیانه 31.97 درصد است که بعد از عربستان دومین تولیدکننده در خاورمیانه بوده و با تولید 65 درصد در سطح کشور اولین تولیدکننده متانول در کشور است.

اسکندری با بیان این‌که شرکت پتروشیمی زاگرس عنوان بهترین صادرکننده را اخذ کرده و در فهرست صد شرکت برتر قرار گرفته است خاطرنشان کرد: پتروشیمی زاگرس در مهر ماه امسال یک میلیون و 337 هزار تن تولید داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل پتروشیمی زاگرس به پیش‌بینی سود شرکت اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی سود زاگرس برای سال جاری 600 تومان بوده است که امسال 321 تومان معادل 54 درصد سود محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال پیش‌بینی سود مورد نظر محقق شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.